poniedziałek

Natura Food



W drugi weekend października odwiedziłam Łódź by móc spróbować lokalnych produktów wprost od ludzi, którzy przyczynili się do ich powstania na targach Natura Food. Podróż pociągiem, jak zwykle dostarczyła niemałych wrażeń, gdyż trasa Warszawa-Łódź jest wciąż w remoncie, a pociąg był oczywiście pełny. Na szczęście droga zajęła tylko dwie godziny.

Na miejscu powitała mnie mieszanka różnych zapachów wszelkiego rodzaju produktów od chleba, przez sery, kończąc na winie. Moim absolutnym faworytem były sery zagrodowe różnego typu, a także czekolada z kwiatem soli. Trochę się zawiodłam, gdyż niezbyt wielu wystawców chciało rozmawiać o swoich produktach, a na tym zależało mi najbardziej.

Wzięłam też udział w pokazie Wojciecha Modesta Amaro oraz dyskusji z jego udziałem dotyczącej krytykowania restauracji. W dyskusji miał wziąć udział Piotr Bikont oraz Maciej Nowak, niestety nie dotarli. Pewnie miałaby nieco inny przebieg, ale i tak było ciekawie. Według dyskutujących (Wojciecha Modesta Amaro, Doroty Minty, Zbyszka Kmiecia oraz Carlosa Gonzales-Tejery) w Polsce nie ma żadnego krytyka kulinarnego, a także nikt nie ma powinien krytyki uprawiać, gdyż nie ma do tego wystarczająco fachowej wiedzy. Częściowo mogę się z nimi zgodzić, ale z drugiej strony mogłabym trochę polemizować. Lubię czytać felietony kulinarne, zgodzę się jednak, że krytykanci (nie chodzi mi tu o prawdziwych krytyków, lecz o osoby, które wszędzie widzą niedociągnięcia i problemy, wśród nich powiększa się grupa wszechwiedzących blogerów) mogą popsuć nawet dobrze funkcjonujący biznes, czy to restauracyjny czy typowo nastawiony na sprzedaż. W dobie Internetu, globalnej komunikacji niestety krytykiem czuje się każdy. Chcąc jednak odwiedzić jakąś restaurację, bistro czy nawet kawiarnię lubię wiedzieć jakie wrażenia po wizycie mają inni klienci.

W ramach targów Natura Food odbyły się także seminaria (np. z konserwowania ryb), prelekcje i warsztaty kulinarne. Imprezą towarzyszącą były Targi Sprawiedliwej Mody.





Natura Food - V Targi Naturalnej Żywności
Łódź, 12-14 Października 2012r

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...